Rakouské řeky 2018

12. 6. 2018

Rakouské řeky 2018 , Koppertraun, Lammer, Lieser, Möll , Isel .

Středa 6.6. : Odpolední odjezd je skoro podvečerní, ale dneska není kam spěchat. Já s Márou nabereme Toma na Rounku a další směr je na Třeboň a Dvořiště. Tady již čeká Jackye. Káva a pokračujeme na Linz a Hallstatt. Vše probíhá dobře až do chvíle než zjistíme, že jeden kemp je zavřený a druhý nenalezený. Volbou na spaní je místní lido. Později dorazí i brněnská skupina Vojta a Pavel.

Čtvrtek 7.6. : Vzhledem k situaci je asi dobré zavčas opustit koupaliště. Činíme tak a vydáváme se ba Koppentraun. Sjíždíme ho od nádraží u Bad Aussee. Voda je nízká, vodočet 103 cm. Tato řeka má ve střední části dvě náročnější pasáže, které je lepší si prohlédnout. Průjezd není úplně jednoduchý, hodně kamenitý, ale zhostíme se toho dobře a to v obou případech. Ještě následují velmi pestré a zajímavé peřeje, které vyžadující kontrolu nad lodí. Náročnost postupně klesá a po chvíli jsme na parkingu. Náš piknik, který okamžitě rozbalujeme, se nelíbí místnímu provozovateli stylové výletní hospůdky. Celkem razantně nás vykazuje z parkoviště, pravděpodobně mu zaháníme klientelu. Jedeme ještě jednou. Víme kudy. Na prvním průskoku, v jeho dolní pasáži si najíždím moc blízko ke kameni a v provzdušněné vodě za ním se převracím. Vím, že lelkovat zde není vhodné. V rychlém sledu zde totiž pokračuje průjezd dalším průskokem. Eskymák je velmi bystře proveden a já stíhám i další nájezd. Tenhle, v podstatě jednoduchý trik, může být hodně užitečný. Na další kaskádě zase válec předvede Márovi svou sílu a převeze si ho po řece tam, kam chce on. Všechno se ale odbývá bez následků a tak lze jen konstatovat, že tohle bylo pěkný a přispěla k tomu i nezvykle teplá voda v řece. Procházkou po Hallstattu pak zakončíme den.

Pátek 8.6. : Odjíždíme na Lammer. Je málo vody, snad to půjde. Kajakáři Tom, Vojta a Pavel to zkusí. Ostatní odjíždí na Lieser. U nasedacího místa u Lieseru , kousek pod Gmünden, je jasný, že tady voda je. V zápětí se o tom můžeme přesvědčit. V sestavě Míra, Mára a Jackye splouváme ke Spittalu an der Drau. Je to slušný a závěrečná slalomka velmi pěkná. Přijíždí i druhá skupina, sjetí Lammeru nedokončili, málo vody. Tom si slušně vychutnal dva válce v soutěsce na Lammeru. Vyeskymoval oba, ale po velkém boji. Připojují se k nám na druhou jízdu. Voda zaznamenala mírný pokles, z 33 na 30 kubánců, ale pořád to je velmi dobrý. Pro dnešek odpádlováno, vládne spokojenost a můžeme do kempu v Maltě. Tady to známe. Takřka domácí prostředí, tochu chudší, ale prázdný a levný.

Sobota 9.6.: Volba kam jet padla na Möll. Krásným údolím, tvořeným ze severu vysokou hradbou pohoří Vysoké Taury se dostáváme až k jezu u místa Kras. Voda je na hranici sjízdnosti. Asi po 3km si řeka vezme vodu z přítoků a začíná pohodlná jízda. Končíme u kempinku Lindlerrhof ( sjetí cca 8 km ). Další přesun je na Lienz, což je krajinově parádní. Míříme na Isel. Tady je vody !! Vypadá to na více jak 100 m3s-1. Na katarkt jen s respektem nahlídneme. Startujeme těsně nad Hubenem. Velký rozbitý vlny, místy válce, které se dají objet, velký spád, valící se masa vody, to je Isel. Po 3 km se řeka velmi mírně zklidní, ale pořád jsou tu velký vlny. Pro nás je to hodně neznámá. Sjíždíme asi 10 km do kempu Ainet.

Neděle 10.6. : Jackye nás opustil ještě před budíčkem. Zopakujeme si Isel po stejné trase. V kempu pak ještě poslední společný gáblík a tím je hotovo. Ještě cesta zpět a to je 6 a1/2 hodiny do Jihlavy.